XIX Międzynarodowy Festiwal „Młodzi Artyści w Krakowie” w dniach 4 – 8 września 2019 r.
Już po raz dziewiętnasty odbędzie się w Krakowie festiwal organizowany przez prof. Bogumiłę Gizbert-Studnicką (dyrektora artystycznego), na którym jak co roku będziemy mieli okazję posłuchać muzyki w wykonaniu młodych, utalentowanych artystów.
Festiwal rozpocznie się:
4.09.2019 (środa), godz. 19.00
– Konsulat Węgierski w Krakowie, ul. Lubicz 17 H
Wykonawcy:
Bartosz Wątroba – fortepian
Zespół „MK3″:
Zofia Guzik – skrzypce, Mikołaj Adamczak – wiolonczela, Martyna Włodarczyk – fortepian
Fanni Nizalowski – harfa (Węgry)
Bartosz Wątroba – fortepian
Urodził się w 2010 roku w Krakowie. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 7 lat. Jest uczniem 2 klasy Archidiecezjalnej Szkoły Muzycznej im. ks. Kardynała Franciszka Macharskiego w Krakowie w klasie fortepianu mgr Marty Machury-Czarakcziewy.
Bartek jest wrażliwą osobą i kocha muzykę. Lubi improwizować i komponować własne utwory. Interesuje się, kulturą i przyrodą innych krajów, piłką nożną oraz kosmosem. Brał udział w kursach i lekcjach mistrzowskich na XIII i XIV Międzynarodowym Forum Pianistycznym w Sanoku oraz w warsztatach Letniej Manufaktury Sztuki w Niepołomicach w klasie fortepianu dr. Piotra Różańskiego i w klasie kompozycji Kamila Kruka.
Najważniejsze osiągnięcia:
· Grand Prix XXII Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. I.J. Paderewskiego w Tuchowie (2019)
· Nagroda Specjalna za osobowość sceniczną Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków oddział lubelski w ramach XXII Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. I.J. Paderewskiego w Tuchowie (2019)
· I miejsce na II Małopolskim Konkursie Pianistycznym w Krzeszowicach (2019)
· I miejsce na IV Konkursie Pianistycznym „Kolorowe Nutki” (2019)
· II miejsce na II Konkursie Pianistycznym „Piano e forte” w Wieliczce (2019)
· Tytuł „Złotego Wirtuoza” oraz nagroda za wyróżniające wykonanie utworu R.Vandall – Wodospad na X Międzynarodowym Konkursie „Młody Wirtuoz” w Sanoku w ramach „XIV Międzynarodowego Forum Pianistycznego w Sanoku” (2019)
· II miejsce na I Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym w Sosnowcu (2019)
· I miejsce na IV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Trzcianie (2018)
· Grand Prix IV Ogólnopolskiego Konkursu Instrumentalnego „I Pierwszak Może Być Mistrzem” (2018)
· Tytuł „Złotego Wirtuoza” IX Międzynarodowym Konkursie „Młody Wirtuoz” w Sanoku w ramach „XIII Międzynarodowego Forum Pianistycznego w Sanoku” (2018)
· I miejsce na III Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym w Trzcianie (2018
Program:
– Francis Poulenc – Villageoises – 2. Staccato (FP 65)
– Bohuslav Martinu – Kolumbina tańczy z cyklu Marionetki
– Claude Debussy – Arabeska 1
Trio fortepianowe MK3 tworzą uczniowie Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st im F. Chopina w Krakowie:
Zofia Guzik – skrzypce
Mikołaj Adamczak – wiolonczela
Martyna Włodarczyk – fortepian
Młodzi instrumentaliści jako soliści są laureatami licznych nagród w konkursach o randze krajowej i międzynarodowej. Są laureatami wielu stypendiów – m.in. Ministra Kultury i Sztuki oraz Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci . Jako soliści pracowali na kursach mistrzowskim pod okiem takich profesorów jak Zbigniew Raubo, Andrzej Pikul, Olga Łazarska, Konstanze Eickhorst, Karina Gidaszewska, Janusz Wawrowski, Bartosz Bryła, Christian Danowicz, Agata Szymczewska, Piotr Tarcholik, Tomasz Strahl, Kazimierz Michalik, Marcin Zdunik, Bartosz Koziak, Tomasz Lisiecki, Rafał Kwiatkowski.
Jako trio pracują ze sobą od 2017 r. pod kierunkiem dr hab. Mileny Kędra (Akademia Muzyczna Kraków). Reprezentowali szkołę na licznych koncertach – m.in. w Niemczech, Słowenii, Francji i Litwie. Wystąpli na festiwalach -“Muzyka w Starych Balicach” oraz “Hebdowskich spotkaniach ze Sztuką”.
Jako trio MK3 są laureatami-
I nagrody ( II i III nie przyznano) na XXIV Festiwalu Młodych Instrumentalistów w Krakowie (2017)
Nagrody „ Złoty Ensemble” – na XI Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych w Rzeszowie (2018)
I nagrody oraz nagrody specjalnej za wybitne wykonanie oraz współpracę na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kamerlanych „Wokół Debussego” w Krakowie(2018)
II nagrody oraz nagrody specjalnej na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kamerlanej Enkor Competition (2019)
II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kamerlanej „Musica Brillante” w Wilnie(2019)
I nagrody na IV Ogólnopolskich Jesiennych Spotkaniach Kameralnych w Żywcu
Grand Prix XX Międzynarodowego Konkursu Zespołów Kameralnych w Jaworze
I nagrody na II Międzynarodowym Konkursie „Piano Talents for Europe” w kategorii kameralistyka fortepianowa w Dolnym Kubinie ( Słowacja – 2019)
Zespół otrzymał również nagrodę specjalną – stypednium na udział w Kursach Mistrzowskich „Schola Arvenzis” w lipcu 2019.
Trio MK3 jest reprezentowane przez Stowarzyszenie Małopolska Manufaktura Sztuki.
Program:
L.v. Beethoven – Trio fortepianowe c- moll op.1 nr 3 – Allegro con brio
Cl. Debussy – Trio fortepianowe G-dur – Scherzo. Intermezzo
G. Cassado – Trio fortepianowe C-dur – Recitativo. Rondo.
Fanni Nizalowski –harfa
Urodzona w 1995. Jest absolwentką Szkoły Muzycznej im. św. Stefana Króla w Zugló (Budapeszt) oraz Szkoły Muzycznej im. Béla Bartóka (Budapeszt). Od 2016 studiuje w Akademii Muzycznej w Krakowie.
W 2014 wraz ze swoją siostrą Dorottya Nizalowski i Levente Szabó założyła zespół muzyczny PASSED, który w 2015 wystąpił na Festiwalu Piosenki Eurowizja. Od tamtej pory regularnie koncertuje na Węgrzech oraz zagranicą (Polska, Czechy, Siedmiogród, Serbia, Bośnia, Niemcy, Holandia).
Ojciec Fanni jest Polakiem. Jej rodzina aktywnie działa w węgierskiej Polonii. Od 2017 jest publicystką muzyczną węgierskiej gazety Parlando. Od 2010 wspólnie z rodzicami prowadzi jedyny węgierski blog harficzny HarpPost, na którym prezentuje i popularyzuje ten niezwykły instrument muzyczny. Poza muzyką interesuje się również filmowaniem. W 2017 w Hongkongu wraz ze swoją siostrą wzięła udział w Światowym Kongresie Harfy, podczas którego nagrały wywiad video z największymi współczesnymi harfistami.
Program:
Auguste Durand – Valse
Jacques de la Presle – Le jardin mouillé
Germaine Tailleferre – Sonata for Harp
5.09.2019 (czwartek), godz. 16.30
– Sala Miedziana Muzeum Miasta Krakowa, Rynek Główny 35
Wykonawcy:
Zespół „Musica Graziosa”
Gabriela Opacka – sopran, skrzypce
Bogumiła Gizbert-Studnicka – klawesyn
Gabriela Opacka naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 5 lat w Zespole Panstwowych Szkół Muzycznych w Przemyślu pod kierunkiem mgr Krzysztofa Nowińskiego. Ukończyła studia na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie skrzypiec dr. hab. P. Tarcholika. W ramach stypendium Erasmus podjęła naukę pod kierunkiem prof. K. Śmietany w Guildhall School of Music and Drama w Londynie. W 2018 r. rozpoczęła studia doktoranckie na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem dr. hab. Janusza Wawrowskiego. W 2012 r. otrzymała III nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Young Paganini w Legnicy. W 2014 r. jako laureatka akademickiego konkursu Debiut z orkiestrą, wykonała Koncert skrzypcowy A. Głazunowa pod dyrekcją Maestro J. Maksymiuka z Orkiestrą Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2016 r. wystąpiła w Cadogan Hall w Londynie wykonując koncert skrzypcowy F. Mendelssohna z towarzyszeniem orkiestry Southbank Sinfonia. Jako solistka wystąpiła także z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Filharmonii Podkarpackiej oraz Przemyską Orkiestrą Kameralną. Gabriela Opacka poszerza również warsztat muzyczny i zdobywa doświadczenie wykonując muzykę kameralną i orkiestrową. W roku 2016 wzięła udział w dziewięciomiesięcznym programie Southbank Sinfonia koncertując w Londynie i za granicą. Jest absolwentką orkiestrowego programu AkademiaSinfoniaVarsovia. Jako muzyk orkiestrowy współpracowała m.in. z London Philharmonic Orchestra, Sinfonia Varsovia oraz jako lider z International Philharmonic Orchestra w Nowym Jorku, Newham Philharmonic w Londynie oraz King’s College Chamber Orchestra. Występowała m.in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku, Tokio International Forum, Musikverein w Wiedniu, Bejing Concert Hall, Forbidden City Concert Hall w Pekinie, Shanghai Oriental Art Centre oraz Barbican Center w Londynie.
BOGUMIŁA GIZBERT-STUDNICKA
profesor sztuk muzycznych
klawesynistka, dyrektor artystyczny,
Ukończyła z wyróżnieniem krakowską Wyższą Szkołę Muzyczną w klasie klawesynu prof. Elżbiety
Stefańskiej oraz Królewskiego Konserwatorium w Antwerpii w klasie prof. Jos van Imerseela (dyplomy z wyróżnieniem), od 1973 roku jest pracownikiem dydaktycznym Akademii Muzycznej w Krakowie, w 1974 roku
wyróżniona na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, a w 1977 na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym w Brugii,
koncertuje z licznymi zespołami, wykonującymi zarówno muzykę dawną, jak i współczesną w
Niemczech, Szwajcarii, byłej Czechosłowacji, Francji, Belgii, Holandii, Anglii, a także Nowej Zelandii,
Australii, Japonii i Tajwanie, brała udział w wielu festiwalach i kursach mistrzowskich w Europie m. in.
w Gandawie, Antwerpii, Paryżu i Kolonii, prowadzonych przez Ton Koopmana, Roberta Kohnena,
Kennetha Gilberta i wielu innych, Dokonała nagrań płytowych utworów Bacha, Mozarta, Vivaldiego
oraz radiowych i telewizyjnych z różnorodnym repertuarem w Polsce, Francji, Belgii i Holandii;
w 2003 roku nagrała „Cztery Pory Roku” A. Vivaldiego z Nigelem Kennedy oraz członkami Orkiestry Filharmonii Berlińskiej;
jest założycielem zespołów specjalizujących się w wykonawstwie muzyki epoki baroku „
Trio Gandava” (Belgia) oraz Kwartetu Św. Stanisława (Kraków), z którymi koncertuje w całej
Europie;
wielokrotnie prowadziła kursy mistrzowskie z zakresu gry na klawesynie, realizacji basso
continuo i retoryki w muzyce baroku w Kamieniu Pomorskim, Słupsku oraz Le Mont Dore, Peresque i Amiens (Francja);
od 1996 roku jest dyrektorem artystycznym dorocznego Festiwalu Barokowego w Owernii (Francja), a od
2001 roku jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowega Festiwalu „Młodzi Artyści w Krakowie”;
od 2001 roku jest prezesem Stowarzyszenia Promującego Młodych Artystów, którezorganizowało w Polsce i za granicą około 1000 koncertów w tym również spektakle operowe (Juliusz Cezar w Egipcie Haendla, La Serva Padrona Pergolesiego, Mozart con amore i muzyczno-taneczne
( „Yerba-mate”) oraz muzyczno-poetycko-taneczne („Odwieczny Tan Natury), poetycko-muzyczne (Namuzowywanie, Król Duch – J. Słowackiego) jak również wystawy malarstwa, rzeźby, fotografii i szkła ręcznie malowanego.
Program:
J. S. Bach – Ciaccona z II Partity d-moll na skrzypce solo BWV 1004
L. Marchand – Prelude ze suity d-moll na klawesyn solo
G. Caccini – „Amarilli Mia Bella” na sopran i klawesyn
‘’Tu ch’ai le penne, amore’’
G. F. Handel – Aria ‘’Lascia ch’io pianga’’ z opery Rinaldo
W. A. Mozart – Aria de Suzanne – „Deh vieni, non tardar” z opery Les Noces de Figaro
W. A. Mozart – Aria ‘’Si Ma d’un altro amore’’ z Ascanio in Alba KV 111
J. S. Bach – I Sonata h-moll na skrzypce i klawesyn BWV 1014
– Adagio
– Allegro
– Andante
– Allegro
J. Brahms – An die Nachtigall op. 46. N. 4 – na głos i klawesyn
6.09.2019 (piątek), godz. 16.30
– Sala Miedziana Muzeum Miasta Krakowa, Rynek Główny 35
Wykonawcy:
Zespół „Giuliani”
Julia Żarnowska – gitara klasyczna
Bogumiła Gizbert-Studnicka – klawesyn
Julia Żarnowska jest absolwentką Zespołu Szkół Muzycznych w Tarnowie, studiuje na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach pod kierunkiem dr hab. Marka Nosala.
Naukę gry na gitarze zaczęła w wieku 7 lat; od 11 lat uczy się w klasie gitary Piotra Pociaska. Brała udział w wielu konkursach i festiwalach dla młodych gitarzystów, zdobywając na nich liczne nagrody.
Do najważniejszych osiągnięć na polu artystycznym należą:
-I nagroda na Konkursie XV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Gitarowej w Trzęsaczu (2012)
– I nagroda na VI Ogólnopolskim Konkursie Gitarowym w Lublinie (2014)
-II nagroda na Festiwalu Ivana Ballu w Dolným Kubínie/Słowacja (2015)
-I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Gitarowym w Wadowicach (2016)
– II nagroda na Międzynarodowym Konkursie Gitarowym w Trzęsaczu (2016)
– I nagroda na Międzynarodowym konkursie w Katowicach (2019)
Jest czterokrotną stypendystką Prezydenta
BOGUMIŁA GIZBERT-STUDNICKA
profesor sztuk muzycznych
klawesynistka, dyrektor artystyczny,
Ukończyła z wyróżnieniem krakowską Wyższą Szkołę Muzyczną w klasie klawesynu prof. Elżbiety
Stefańskiej oraz Królewskiego Konserwatorium w Antwerpii w klasie prof. Jos van Imerseela (dyplomy z wyróżnieniem), od 1973 roku jest pracownikiem dydaktycznym Akademii Muzycznej w Krakowie, w 1974 roku
wyróżniona na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, a w 1977 na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym w Brugii,
koncertuje z licznymi zespołami, wykonującymi zarówno muzykę dawną, jak i współczesną w
Niemczech, Szwajcarii, byłej Czechosłowacji, Francji, Belgii, Holandii, Anglii, a także Nowej Zelandii,
Australii, Japonii i Tajwanie, brała udział w wielu festiwalach i kursach mistrzowskich w Europie m. in.
w Gandawie, Antwerpii, Paryżu i Kolonii, prowadzonych przez Ton Koopmana, Roberta Kohnena,
Kennetha Gilberta i wielu innych, Dokonała nagrań płytowych utworów Bacha, Mozarta, Vivaldiego
oraz radiowych i telewizyjnych z różnorodnym repertuarem w Polsce, Francji, Belgii i Holandii;
w 2003 roku nagrała „Cztery Pory Roku” A. Vivaldiego z Nigelem Kennedy oraz członkami Orkiestry Filharmonii Berlińskiej;
jest założycielem zespołów specjalizujących się w wykonawstwie muzyki epoki baroku „
Trio Gandava” (Belgia) oraz Kwartetu Św. Stanisława (Kraków), z którymi koncertuje w całej
Europie;
wielokrotnie prowadziła kursy mistrzowskie z zakresu gry na klawesynie, realizacji basso
continuo i retoryki w muzyce baroku w Kamieniu Pomorskim, Słupsku oraz Le Mont Dore, Peresque i Amiens (Francja);
od 1996 roku jest dyrektorem artystycznym dorocznego Festiwalu Barokowego w Owernii (Francja), a od
2001 roku jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowega Festiwalu „Młodzi Artyści w Krakowie”;
od 2001 roku jest prezesem Stowarzyszenia Promującego Młodych Artystów, którezorganizowało w Polsce i za granicą około 1000 koncertów w tym również spektakle operowe (Juliusz Cezar w Egipcie Haendla, La Serva Padrona Pergolesiego, Mozart con amore i muzyczno-taneczne
( „Yerba-mate”) oraz muzyczno-poetycko-taneczne („Odwieczny Tan Natury), poetycko-muzyczne (Namuzowywanie, Król Duch – J. Słowackiego) jak również wystawy malarstwa, rzeźby, fotografii i szkła ręcznie malowanego.
Program:
Antonio Vivaldi- Koncert na gitarę i klawesyn D-dur RV 93
Allegro,
Largo,
Allegro
Franz Schubert – Lob der Thränen
Antonio Vivaldi- Koncert A-dur na gitarę i klawesyn
Allegro non molto,
Larghetto,
Allegro
Stanisław Moniuszko – Złota Rybka
Ludwig van Beethoven- Sonata D-dur op. 6 na gitarę i klawesyn
Allegro molto,
Rondo
Luigi Boccherini- Introduction et Fandango na gitarę i klawesyn
, 7.09.2019 (sobota), godz. 16.30
– Sala Miedziana Muzeum Miasta Krakowa, Rynek Główny 35
Zespół „Mozarteum”
Alicja Wojnowska – sopran
Joanna Wojnowska – sopran
Bogumiła Gizbert-Studnicka – klawesyn
Alicja Wojnowska – 16-letnia adeptka śpiewu solowego. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia im.L.Różyckiego w Gliwicach w klasie gitary. Obecnie kontynuuje naukę w szkole II stopnia na kierunku wokalistyka w klasie śpiewu solowego mgr Magdaleny Spytek-Stankiewicz. Finalistka V Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Z. Noskowskiego w Brzesku.
Joanna Wojnowska – sopran – ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach w klasie prof. Michaliny Growiec, studiowała również w Akademii Muzycznej we Wrocławiu pod kierunkiem prof. Piotra Łykowskiego. Stypendystka Ministra Kultury i Sztuki, uczestniczka licznych kursów mistrzowskich.
Artystka ma w repertuarze zarówno utwory oratoryjno-kantatowe, operowe, operetkowe i musicalowe. Współpracowała z Gliwickim Teatrem Muzycznym, wieloma orkiestrami, zespołami kameralnymi oraz grupami wokalnymi, min: z orkiestrą Filharmonii Śląskiej i Zielonogórskiej, Śląską Orkiestrą Kameralną, Kwartetem Bramy Morawskiej, Kwartetem Altra Volta, oraz zespołami wokalnymi Cantores Minores Wratislavienses, Camerata Silesia i Orfeo Ensamble.
Koncertuje w kraju i za granicą. Brała udział w licznych festiwalach, takich jak Festiwal Baroque d,Auvergne we Francji, Wratislawia Cantans, Gaude Mater, Gliwicki Festiwal Bachowski, Festiwal im.Jana Kiepury w Krynicy i wiele innych. Jej pasją jest pedagogika wokalna i praca z młodzieżą, a realizuje ją jako nauczyciel śpiewu w Państwowej Szkole Muzycznej w Gliwicach, gdzie kieruje Wydziałem Wokalnym. Młodzi adepci sztuki wokalnej, kształcący się pod jej skrzydłami odnoszą liczne sukcesy w krajowych i międzynarodowych konkursach.
PROGRAM:
C. Monteverdi – duet „Pur ti miro” z opery „Koronacja Poppei”
H. Purcell – duet “We the spirit of the air” z opery “The Fairy Queen”
L. Vinci – aria Edelberto „Si bella mercede” z opery “Ermelinda”
A. Vivaldi – aria Vagausa “Matrona inimica” z oratorium “Judyta tryumfująca”
– duet „Laudamus te” z „Gloria”
G. F. Haendel – duet “Come ever-smiling liberty” z oratorium “Juda Machabeusz“
– aria Morgany „Torna mi a vagheggiar” z opery „Alcina“
C. Balbastre – “La Castelmore”
W. A. Mozart – aria Cherubina „Non so piu“ z opery „Wesele Figara“
– aria Cherubina „Voi che sapete” z opery „Wesele Figara”
– aria Despiny „In uomini, in soldati” z opery „Cosi fan tutte”
A. Vivaldi – duet “Dimmi Pastore” z opery “La fida ninfa”
8.09.2017 (niedziela), godz. 19.00
– Konsulat Republiki Chorwacji w Krakowie, Dwór Czeczów, ul. ks. J. Popiełuszki 36 w Krakowie
Wykonawcy:
Dagmar Korbar (Chorwacja) – altówka
Maciej Kiełpiński – fortepian
Dagmar Korbar urodziła się w 1999 roku w Zagrzebiu. Zaczęła grać na altówce w wieku pięciu lat, co czyni ją najmłodszą altowiolistką w Chorwacji.
W 2013 roku zapisała się do Akademii Muzycznej w Zagrzebiu.
Obecnie studiuje w Konserwatorium w Amsterdamie u profesora Svena Arne Tepla i profesor Marjolein Dispa.
Brała udział w różnych kursach prowadzonych przez renomowanych nauczycieli, między innymi takich jak Bruno Giuranna, Gilad Karni, Nobuko Imai, Thomas Riebl, Milan Cunko, Marjolein Dispa, i Miguel da Silva.
Otrzymuje również stypendium od Międzynarodowej Akademii Muzyki w Liechtensteinie.
Brała udział w licznych konkursach krajowych i międzynarodowych.
Na krajowych konkursach zdobyła trzy pierwsze nagrody jako solistka (2008, 2010 i 2014) oraz pięć jako kameralistka (2009, 2011, 2014 i 2015).
Otrzymała także II nagrodę w międzynarodowym konkursie „Ars Nova” Trieste (Włochy) w kategorii duetu wraz ze swoją siostrą Helgą Korbar .
Dagmar Korbar grała już w wielu orkiestrach, między innymi w Chorwackim Zespole Barokowym, Orkiestrze Kameralnej Varaždin i Orkiestrze Kameralnej Antiphonus.
Od 2015 roku jest członkiem kwartetu smyczkowego Crondes, który odniósł już sukcesy dzięki swoim licznym koncertom w Niemczech, Chorwacji, Holandii, Austrii i Słowenii oraz zdobył kilka pierwszych nagród na międzynarodowych konkursach.
Jest również członkiem Ensemble Esperanza , która składa się z stypendystów Międzynarodowej Akademii Muzyki w Liechtensteinie.
Została również zaproszona do występu na Festiwal Next Generation Bad Ragaz w Szwajcarii.
Otrzymała też stypendium od Jeunesses Musicales Germany oraz od Międzynarodowej Letniej Akademii – University of Music i Performing Arts Vienna.
Maciej Kiełpiński – absolwent Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Artystycznej w Zakopanem oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Fryderyka Chopina w Nowym Targu. Obecnie student trzeciego roku studiów licencjackich Katedry Fortepianu Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dr Mileny Kędry. Uczestnik wielu kursów mistrzowskich u takich pedagogów jak m.in.: Mariola Cieniawa-Puchała, Olga Łazarska, Beata Bilińska, Elżbieta Karaś-Krasztel, Marian Sobula, Andrzej Pikul, Daniel Blumenthal, Jordi Camell, Jose Maria Curbelo. Brał czynny udział w licznych akademickich projektach tj. Muzyka Fortepianowa 7 Muzyka Ameryki Łacińskiej, Muzyka Fortepianowa 8 Muzyka Hiszpańska, Muzyka Fortepianowa 9 Muzyka Północy,Portrety Romantyków, 2. Festiwal Kameralistyki Wokalnej Voice & Piano.Występuje również jako kameralista i akompaniator zarówno w repertuarze klasycznym jak i rozrywkowym.
PROGRAM:
J. S. Bach: Sonata skrzyocowa nr. 2 a-moll, BWV 1003 (transkypcja w d-moll)
– Grave
– Fuga
– Andante
– Allegro
Rudolf Matz: Elegija,
Igancy Feliks Dobrzyński: Nokturn op. 88 nr. 5, Les Larmes op. 41,
George Enescu – Konzertstück na altówkę op. 12,